Algemene voorwaarden
2. Toepasselijkheid & Voorwaarden
- Deze algemene voorwaarden van PERLEAU zijn van toepassing op elk aanbod van ons als Webwinkelier aan jou als Consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten verwerft of gebruikt).
- PERLEAU levert enkel in België en Nederland. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
- Om een bestelling bij PERLEAU te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.
- Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van de algemene verkoopsvoorwaarden van PERLEAU die steeds beschikbaar zijn via de website.
- Als je online bestelt, bezorgt PERLEAU je samen met de bevestiging van de bestelling of ten laatste bij de levering een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken.
- Als naast deze algemene voorwaarden van PERLEAU ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor die bijzondere voorwaarden. Als de algemene voorwaarden van PERLEAU strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden kan jij als consument altijd de meest voordelige tekst in jouw voordeel inroepen.
3. Aanbod PERLEAU
- Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermeldt PERLEAU dit altijd uitdrukkelijk in het aanbod.
- PERLEAU beschrijft altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat verkocht wordt en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om je een goede beoordeling te laten maken. Als PERLEAU gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Mocht PERLEAU zich toch overduidelijk vergist hebben, is PERLEAU niet verplicht om je alsnog te leveren.
4. Jouw bestelling
- Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen PERLEAU definitief van zodra PERLEAU je bestelling heeft bevestigd per e-mail en zodra PERLEAU voor je betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen heeft. PERLEAU aanvaardt betaling via Bancontact, Bankoverschrijving en iDEAL. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kan PERLEAU niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
- Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan het winkelmandje. Nadien geef je je contactgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: verzenden naar het opgegeven adres of afhalen bij PERLEAU (op afspraak). In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je de algemene voorwaarden van PERLEAU en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “bestelling met betalingsverplichting”. Van zodra deze stappen zijn doorlopen, is de aankoop definitief.
5. Herroepingsrecht
- Als je goederen of diensten bij PERLEAU koopt, heb je gedurende 14 dagen vanaf de levering of het sluiten van de overeenkomst het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden. Je kan je bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen (de kosten hiervoor betaal je zelf). Binnen de 14 dagen nadat PERLEAU je bestelling teruggekregen heeft of je hebt aangegeven dat je wil afzien van de overeenkomst, betaalt PERLEAU je de volledige aankoopprijs ervan terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald.
- Deze bedenktermijn en het bijhorende herroepingsrecht kan echter niet worden toegepast voor producten die PERLEAU volgens jouw specificaties heeft laten maken, die een duidelijk persoonlijk karakter hebben of die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden: dit betreft alle gepersonaliseerde producten.
- De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. PERLEAU zal aangeven wat hiervan de kostprijs is of een raming maken, indien dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend.
- PERLEAU mag wachten met terugbetaling tot we de goederen hebben teruggekregen of tot je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
- Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwacht PERLEAU dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen gepast zijn, maar mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit indien mogelijk gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdende met de instructies van PERLEAU.
- Je kan je retourpakket retourneren via de post of een koerier of binnenbrengen bij PERLEAU op afspraak.
- Om je herroepingsrecht, zowel in het geval van levering van diensten als levering van goederen snel en correct uit te oefenen, kan je het hieronder vermelde formulier invullen en dit opsturen naar PERLEAU, Grote Steenweg 133A 3454 Rummen of info@perleau.be. PERLEAU zal je per e-mail een ontvangstbevestiging van de herroeping sturen.
“MODELFORMULIER VOOR HERROEPING”
(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan [hier dient U Uw naam, adres en, indien van toepassing, Uw fax en e-mailadres in te vullen] :
- Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)
- Besteld op (*)/Ontvangen op (*)
- Naam/Namen consument(en)
- Adres consument(en)
- Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
- Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.”
6. De prijs
- Tijdens de periode die PERLEAU in het aanbod vermeldt, wijzigen de prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
- De prijzen van PERLEAU zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan. PERLEAU kan wel beslissen om bovenop de aankoopprijs ook de verzendkosten aan te rekenen. In dat geval melden we dat altijd voordat je je aankoop definitief plaatst.
7. Betalingswijzen
- PERLEAU kan enkel betaling via de volgende betaalmodules op de website van PERLEAU aanvaarden: Bancontact, Bankoverschrijving en iDEAL.
- Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het “slotje” in de onderste statusbalk van je browser.
8. Conformiteit en Garantie
- PERLEAU garandeert dat de goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben, rekening houdende met de specificaties van het product. PERLEAU garandeert je natuurlijk ook dat de goederen voldoen aan alle op het ogenblik van je bestelling bestaande wetten.
- Bovendien hanteert PERLEAU wat betreft het leveren van goederen de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed tot 2 jaar na de levering dit goed kosteloos wordt hersteld, dan wel vervangen.
Voor zover dit mogelijk en redelijk is, hebt u de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel ingeval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopsovereenkomst te eisen.
Indien het defect of gebrek zich manifesteert binnen de 6 maanden na de levering wordt dit geacht reeds te hebben bestaan voor de levering, tenzij PERLEAU het tegendeel kan bewijzen. Na 6 maanden zal u zelf moeten bewijzen dat het gebrek reeds bij de levering aanwezig was.
9. Levering en uitvoering
- Alle goederen en diensten worden geleverd op het door jou bij je bestelling aangegeven adres.
- Wanneer een artikel in stock is, wordt het verzonden naar jouw leveringsadres binnen de 10 werkdagen, te tellen vanaf de eerste werkdag nadat de schriftelijke goedkeuring voor het digitale ontwerp ontvangen is. Wanneer er vertraging optreedt, informeert PERLEAU je hiervan zo snel mogelijk per mail. Wanneer een artikel niet in stock is, neemt PERLEAU steeds contact met u op. PERLEAU informeert u over de leveringstermijn in jouw bestellingsbevestiging.
- Leveringen gebeuren door Bpost. De verzending bedraagt normaliter 2 tot 3 werkdagen. Indien u de levering van de artikelen niet zelf kan aanvaarden, wordt het pakje door de bezorgdienst overgedragen naar het dichtstbijzijnde postpunt. In dit geval zal u het pakje daar zelf moeten afhalen.
- PERLEAU is niet aansprakelijk voor vertraging van levering in geval van fout door Bpost. Indien de bestelde artikelen in geval van overmacht verloren gaan, is PERLEAU eveneens niet aansprakelijk.
- Verzendkosten:
- België: €8,50 incl btw
Gratis levering vanaf €200 incl btw
Nederland:€20 incl btw
Gratis levering vanaf €200 incl btw - Als PERLEAU niet tijdig kan leveren, verwittigt PERLEAU je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. Als PERLEAU dat niet doet, kan je kosteloos afzien van je bestelling. In dat geval betaalt PERLEAU je uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding terug.
- Indien de door PERLEAU geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen melden en de artikelen naar ons terug sturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. Gebruik hiervoor het daartoe voorziene “retourformulier”. Heb je bij het invullen van dit retourformulier vragen, dan kan je contact opnemen met één van onze medewerkers op het e-mailadres info@perleau.be.
- PERLEAU kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld.
10. Duur
- De Consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde duur is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van de daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- Een overeenkomst die voor bepaalde duur is aangegaan heeft een looptijd van maximaal twee jaar.
- Indien in een goederenovereenkomst van bepaalde duur is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de Consument de Overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde duur en zal de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.
- Wanneer een dienstenovereenkomst van bepaalde duur afgesloten tussen de Onderneming en de Consument een beding tot stilzwijgende verlenging bevat, wordt dit beding geplaatst in vetgedrukte letters en in een kader los van de tekst, op de voorzijde van de eerste bladzijde.
- Dit beding vermeldt de gevolgen van de stilzwijgende verlenging waaronder de bepaling van de hiernavolgende paragraaf m.b.t. de opzegging, evenals de uiterste datum waarop de Consument zich kan verzetten tegen de stilzwijgende verlenging van de overeenkomst en de wijze waarop hij kennis geeft van dit verzet. De Consument kan, na de stilzwijgende verlenging van een dienstenovereenkomst van bepaalde duur, op elk ogenblik zonder vergoeding de overeenkomst opzeggen met inachtneming van de opzeggingstermijn van maximaal twee maanden.
11.Overmacht
- In geval van overmacht is PERLEAU niet gehouden om de verplichtingen na te komen. In dat geval kan PERLEAU ofwel de verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
- Overmacht is elke omstandigheid buiten de wil en de controle van PERLEAU die de nakoming van de verplichtingen van PERLEAU geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, …
12. Intellectuele eigendom
- De website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al de communicatie van PERLEAU zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.
- Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc … niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van PERLEAU.
13. Klachtenregeling en geschillen
- PERLEAU hoopt natuurlijk steeds dat alle klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over de diensten van PERLEAU, kan je ons contacteren via PERLEAU, Grote Steenweg 133A 3454 Rummen of info@perleau.be. PERLEAU doet er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
- Op alle overeenkomsten die PERLEAU afsluit met de klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken van arrondissement Leuven bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar Boek VI van het Belgisch Wetboek Economisch Recht.
- Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl
- Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u een beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr